piątek, 6 grudnia 2013

Nie myl

Nie myl 
mojej prostolinijności z banałem,
milczenia ze złością,
zamyślenia ze smutkiem,
półuśmiechu z zachętą,
nieobecnego wzroku z ignorancją
- nie tędy droga

Jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć - zapytaj, zamiast tworzyć w swojej głowie profil psychologiczny powstały na gruncie błędnych zazwyczaj domysłów. 

Bo nie można wiedzieć, nie ucząc się.
Jeśli naprawdę chcesz wiedzieć coś o drugim człowieku - musisz się go najpierw nauczyć.
[A, że człowiek zmiennym jest przez wiele czynników, jakie wpływają na niego codziennie - wiedzę tę należy aktualizować. Niewielu się chce. Tych, których to nie przerasta nazywa się z reguły przyjaciółmi].

6 komentarzy:

  1. Nooo..., wysoko stawiasz poprzeczkę. Większość myśli, że jak się czegoś dowiedziała o partnerze na starcie, to już odrobiła lekcje na resztę życia...A my nawet każdą chorobę możemy przechodzić inaczej. Charakter nam się wygina wskutek wydarzeń... Inna rzecz, czy powinien? Czy nie oczekujemy zbyt wiele? Poznać dobrze jednego człowieka jest tytaniczną pracą, ale żyć dobrze z "kilkoma" osobami...?
    Bardzo trudno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tylko nie chcę, żeby ktoś mi wmawiał, że wie lepiej ode mnie jaka jestem. :) nie wymagam całkowitego poznania, tylko pewnego marginesu świadomości, że może się mylić w ocenie mojej osoby. ja sama staram się też mieć taki w podejściu do innych, choć oczywiście czasem, jak każdemu wydaje mi się więcej niż w rzeczywistości wiem.
      Dzięki za komentarz, pozdrawiam!

      Usuń
    2. Oczywiście masz rację. Nic tak nie wkurza, jak kiedy ktoś wie lepiej, jak się czujemy. Mam tylko wrażenie, że nasza różnorodność wymuszona przez ewolucję, zamyka czasem drogę do prawdziwego zrozumienia drugiej osoby. I potem za takie zdanie:
      "Ale dlaczego ty się tak denerwujesz...?"
      mam ochotę chwycić za nóż.

      Usuń
    3. haha! cóż za życiowy przykład! podzielam opinię ;)
      [i tę ochotę złapania za nóż w niektórych momentach także;]

      Usuń
  2. No i dzięki za Czerwone Lakierki. Smaczne są:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh, jak ja uwielbiam te sytuacje, w których ludziom wydaje się, że wiedzą coś na mój temat.
    A te zdania - moje :)

    OdpowiedzUsuń