sobota, 23 lutego 2013

"Jest czymś niezrozumiałym, mechanizmu ciągły pośpiech"

- i nic nie poradzę na to, że odkąd weszłam do piekarni połączonej ze sklepem spożywczym i usłyszałam w nim [nich?]  wszystkim znany utwór Edyty B., ten krótki fragment dzwoni mi w uszach. A było to ładnych parę godzin [i kilka kielichów martini] temu. Zasnę z tą melodią nie rozbijając tego zdania na czynniki pierwsze. Analizę sobie daruję, zegar i upływ czasu jest czymś oklepanym i jakby na to nie spojrzeć - niezmiennym. Maria Czubaszek powiedziała kiedyś : "śmiertelność jest wśród ludzi stuprocentowa". Nie mam pojęcia czy cytowała to za kimś, czy może sama określiła to w ten sposób.
W każdym razie czas zapierdala i będzie do robił, bo taka już jego rola, a każdemu z nas kiedyś się skończy. [Chodzą ploty, że w tym przypadku lepiej później niż wcześniej]. Z kolei Woody`ego Allena, parafrazując : interesuje tylko przyszłość, ponieważ tam zamierza spędzić najbliższe lata. Swoją drogą, czasem najprostsze myśli są najtrudniejsze do wyartykułowania. Ludzie mają tendencję do zajmowania się zagadnieniami bardzo skomplikowanymi, tymczasem najcenniejsze wydają się oczywistości.

Oczywistym jest również, że każdy potrzebuje snu, idąc dalej - właściwie to niezbyt daleko, bo łóżko mam niemal na wyciągnięcie ręki - zaspokoję potrzebę swojego organizmu i odbiję sobie wszystkie niedospane poranki minionego tygodnia.
Łatwo, szybko, przyjemnie i głęboko...zasnę.

ok. 01:15

3 komentarze:

  1. "Tak to już bywa z banałami, że często trafiają w sedno" - Coben :)
    Też zaraz pójdę spać. Zresztą ostatnio to jest moje najpoważniejsze zajęcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo naczytałam się Cobena swego czasu, trafiłaś tym w sedno :) Śpij dobrze!

      Usuń
    2. wyartykułować to pół biedy, ale żeby to zabrzmiało przekonująco, to jest dopiero wyzwanie.

      wyznania wymagają od nas jakiejś zdolności przekazywania prawdy. czasem sama, goła prawda nie jest w stanie wystarczyć. i jest to przygnębiające.

      pozdrawiam,

      beringo

      Usuń