wtorek, 27 września 2011

Wszystko zależy od podejścia.


Już wiem, dlaczego ludzie śpią z telefonami w zasięgu ręki, albo ustawiają zdjęcia najbliższych na pulpicie.
Skąd ta słabość?
Z odległości?
Otwórz ramiona, obejmując teraźniejszość i patrząc znad jej ramienia w przyszłość.
Nie zapomnij tylko ubrać koszulki, z nadrukowanym, środkowym palcem, na plecach – tak, żeby zwrócony był do przeszłości.

[Łódź; 18 września; godz. 03:39-notatka telefoniczna.]

Fajnie napisane, sama się pochwalę. Bezczelne to takie, małolatowe i generalizujące. Bo trzeba żyć w jako-takiej zgodzie ze wszystkimi trzema czasami. Wszak każdy jest każdym i chwila obecna już jest chwilą przeszłą, choć przed chwilą była przyszłością, czy nie?
Ależ tak.
Nie wiem co ‘należy’ a czego ‘nie należy’, wiem natomiast, że wkurza mnie niemiłosiernie, gdy ktoś żyje przeszłością i tonie w jej odmętach chorobliwie długo i męcząco, jakby napawał się emocjami, które przyniosła. To bez sensu. To jak wspominanie zapachu.
Nie lubię, jak ktoś snuje dalekosiężne plany, mój boże, ma już całą listę punktów, które musi-po-prostu-musi odhaczyć bo inaczej się ze…bo nie ma przepuść.
Grrr.
A lekkoduchy, żyjące ‘tu i teraz’? Co z nimi? W porządku, takie podejście jest mi bliskie, ale nie całkowicie i też nie skrajnie. Jakieś tam zarysy wypadałoby mieć. Z jakiś tam przeżyć wnioski wypadałoby wyciągnąć.
Tak mi się przynajmniej wydaje. ;)

5 komentarzy:

  1. Ja śpię z telefonem odłożonym daleko. Dzięki temu, gdy już zadzwoni budzik, zmuszona jestem wstać i jest szansa, że nie położę się z powrotem. I nie mam w nim zdjęć bliskich. Noszę je tradycyjnie - w portfelu.

    A co do czasu... Pisałam niedawno o nim notkę. wyprztykałam się w tym temacie, więc powiem krótko: Twoje podejście jest mi bliskie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm ja mam cały folder zdjęć znajomych, mój portfel by tego nie pomieścił ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie to tylko 5 małych zdjątek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowałaś wyjść poza czas? Nie można rzekomo, a więc nas ogranicza w tamy przeszłości, teraźniejszości, bądź przyszłości l;)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Wczoraj to historia, dziś to dar losu a jutro to tajemnica"

    Życie przeszłością jest łatwe, życie przyszłością to szaleństwo, a życie z dnia na dzień... nie jest czasem puste?

    OdpowiedzUsuń