środa, 18 maja 2011

Obserwacje świata. ;)


Idąc na przystanek, minęłam dwie starsze kobietki, szukały czegoś w torbie. Nie zwróciły jakoś szczególnie mojej uwagi. 

Nie od razu.

Usiadłam na ławeczce swojego brzydkiego przystanku PKS, w słuchawkach muzyka, w torbie wino dla Pani Oli ;)

Dwie starsze panie zbliżały się powoli. Szły jakoś tak nietypowo. Jakoś…inaczej niż zazwyczaj chodzą osoby w ich wieku. 

W jednym momencie stały się obiektami moich obserwacji.

Jedna – ubrana na czarno, z wielkim kokiem siwych włosów na głowie i dużą torbą pod pachą. Niska, pulchna,  schludna mimo wszystko. Druga- wyższa nieco, ubrana bardziej kolorowo, równie sympatyczna.

Szły ramię w ramię, niespiesznie, zatrzymując się co jakiś czas. W końcu wyciągnęły po papierosku. Szły i paliły, a robiły to wszystko jakoś tak…luzacko. Młodzieżowo – o ile mogę tak napisać. Wiecie o co mi chodzi? Swobodnie. Wysyłały światu komunikat : W tym wieku nie mamy nic do stracenia, więc wszystko mamy w poważaniu.  
Stały tak chwilę, dopóki papieroski się nie wypaliły i ponownie podjęły próbę dojścia na ten nieszczęsny przystanek. Jedna [niższa] wyciągnęła z torby powerade`a.

Gdyby ktoś patrzył na mnie w tamtym momencie pewnie powiedziałby, że oczy zalśniły mi bardziej. Sympatią. Pokochałam te babki za ich niezależność. Cholera, za nie-zadziadzenie, za przełamanie schematów, za obalenie stereotypu. 

Ku mojemu zdziwieniu usiadły obok mnie. Wyciągnęłam z uszu słuchawki, wyłączyłam muzykę.
Byłam ciekawa w jaki sposób prowadzą rozmowę. Rzeczowo, konkretnie. Jedna martwiła się o drugą, - przyjaciółki? Siostry? Raczej to pierwsze.
W dalszym ciągu jestem nimi urzeczona :)

[jeżeli ktoś napisze :" Łucka, dziwna jesteś" odpowiedź brzmi - wiem.;]

6 komentarzy:

  1. Łucka, nie jestes dziwna ;d nastepne takie babki to ja i paula za 60 lat ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajki i izotonik wyznacznikiem przełamania stereotypów. Nieeeeeee

    OdpowiedzUsuń
  3. stary człowiek to tez człowiek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo wszystko, ich nonszalancja mnie rozwaliła :D pozytywnie. Pal licho fajki i powerade.

    OdpowiedzUsuń
  5. ... a ja sie ciesze , ze tekst wogole zrozumialem :D

    a odnosnie starszych ludzi, to wszystko zalezy od Ciebie czy sie "zdziadziejesz" ;) aczkolwiek w Twoim wypadku to malo prawdopodobne:P

    OdpowiedzUsuń
  6. niezwykłe te panie ;)
    ~1stpklosr

    OdpowiedzUsuń